Verkoopbeleid - Producten onder abonnement
Verkoopbeleid - Producten onder abonnement
1. Voorwerp
Dit beleid regelt de verkoopvoorwaarden van voedingsproducten die onder abonnement worden aangeboden door GLPROD.BE, toegankelijk via ons platform shop.glprod.be. Door een abonnement aan te schaffen, gaat u akkoord met de voorwaarden die in dit beleid worden beschreven, evenals met eventuele aanvullende voorwaarden die van toepassing zijn op de hier genoemde abonnementen. Deze voorwaarden ontslaan u niet van het respecteren van de voorwaarden die reeds aanwezig zijn op onze site: https://shop.glprod.be/policies/legal-notice .
2. Aangeboden abonnementen
Informatie over abonnementen (maandelijks, driemaandelijks, jaarlijks, enz.), de inhoud ervan, evenals de prijzen inclusief toepasselijke belastingen, worden gedetailleerd beschreven op de productfiches die beschikbaar zijn op shop.glprod.be.
3. Abonnementsvoorwaarden
• Abonnementen zijn alleen toegankelijk voor personen van 18 jaar of ouder.
• Voor een abonnement is het aanmaken van een account op shop.glprod.be vereist.
• Het abonnement is geldig vanaf de datum van de orderbevestiging.
4. Betalingen
• Betalingen gebeuren via de betaalmethodes beschikbaar op shop.glprod.be.
• Abonnementen worden periodiek gefactureerd volgens de gekozen formule (maandelijks, driemaandelijks, enz.), zoals aangegeven op de productfiche.
• Abonnementsprijzen kunnen veranderen. Elke wijziging zal minstens 15 dagen vóór de toepassing ervan aan de klant worden meegedeeld.
5. Levering van producten
• Voedingsproducten worden doorgaans binnen 5 tot 7 werkdagen geleverd, tenzij anders aangegeven op het productblad.
• Bij een leveringsvertraging van meer dan 15 dagen wordt de consument hiervan per e-mail op de hoogte gesteld en profiteert hij van een korting van 15% op zijn volgende bestelling (alleen geldig voor een soortgelijke bestelling, niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen).
• In geval van niet-ontvangst van het product binnen 30 dagen na de verwachte leveringsdatum, overeenkomstig artikel VI.45 van het Wetboek van Economisch Recht, heeft u het recht om het contract te beëindigen en een terugbetaling te vragen.
• Aangezien voedingsproducten bederfelijk zijn, dient u bij ontvangst de bewaarcondities en de houdbaarheidsdatum te controleren die op elk product vermeld staat.
6. Herroepingsrecht
In overeenstemming met de Belgische wetgeving hebben consumenten vanaf ontvangst van het eerste product dat als onderdeel van het abonnement is geleverd, een termijn van 14 dagen om hun herroepingsrecht uit te oefenen, behalve voor bederfelijke of verzegelde producten die na levering zijn geopend.
• Voedingsproducten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht omdat de kans groot is dat ze snel bederven of vervallen, en dat de houdbaarheid ervan na opening of hantering in het gedrang kan komen.
• Elk verzoek moet schriftelijk worden verzonden naar info@guillaumeleroy.be of via het herroepingsformulier beschikbaar op shop.glprod.be.
• De retourkosten zijn voor rekening van de koper, tenzij het product defect is of er een fout is gemaakt door GLPROD.BE.
• De terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen na ontvangst van uw verzoek, op voorwaarde dat de geretourneerde producten in perfecte staat zijn.
7. Wijziging of beëindiging van het abonnement
Abonnementen afgesloten voor een initiële periode van 3 termijnen (maandelijks, per kwartaal, etc.) zijn vast en kunnen niet vóór het einde van deze periode worden opgezegd.
• Elk verzoek tot beëindiging moet u indienen via uw klantenzone of schriftelijk op info@guillaumeleroy.be, met inachtneming van de vereiste opzegtermijn.
• In geval van overmacht (ernstige ziekte, overlijden, enz.) kan op voorwaarde van bewijs een beëindiging tijdens de initiële periode worden aangevraagd.
• Er vindt geen restitutie plaats voor reeds gefactureerde periodes.
8. Wettelijke garanties
Alle door GLPROD.BE geleverde voedingsproducten genieten van de wettelijke conformiteitsgarantie voorzien door de artikelen 1649bis en volgende van het Belgisch Burgerlijk Wetboek. In geval van een gebrek aan overeenstemming:
• De consument kan verzoeken om reparatie of vervanging van het product.
• Als dit onmogelijk of onevenredig is, wordt een gedeeltelijke of volledige terugbetaling aangeboden.
• Neem bij een defect contact op met onze klantenservice met een omschrijving en eventueel een foto waarop het probleem te zien is.
9. Bemiddeling en procesvoering
• De kosten van de bemiddeling worden, indien van toepassing, gedragen door de partij die bij de bemiddelingsbeslissing verantwoordelijk wordt verklaard.
10. Gegevensbescherming
• Uw persoonsgegevens worden bewaard voor de duur van uw abonnement en tot 2 jaar daarna.
11. Contracttaal
• De voor dit contract gekozen taal beperkt op geen enkele wijze uw rechten.
12. Aanvullende referenties
De algemene verkoop- en gebruiksvoorwaarden op de site https://shop.glprod.be/policies/legal-notice zijn ook van toepassing op abonnementen en moeten in combinatie met dit beleid worden gerespecteerd.